Sunday, August 2, 2015

Apa Pewangi Kereta Pilihan Anda ?

Hai,
Harini aku nak cakap sikit pasal pewangi kereta.
since recently aku dah memiliki sebuah kereta,
walaupun tak layak nak mekap hebat cam orang lain,
tapi pewangi tetap tak boleh miss.
bagi aku, kalau kereta bau sedap nak naik pun rasa rela je

Korang tak rasa macam tu ke?

So dapatan untuk perfume hunting haritu adalah seperti berikut:

1. Glade 'I love you'
Bau dia macam manis2 lembut2 
yang biasanya perempuan mesti suka,

Pakai yang jenis camni memang bau dia kuat,
Tapi gaya macam cepat habis pulek. Bole la tahan 2 bulan.

2. Ambi Pur Lavender Vanilla and Comfort
Yang ni aku beli jenis spray sebab tak jumpa utk car.
Bau dia macam gula gula bubblegum manis gitu.

semua bertemakan manisan ni dah kenapa (-__-  ")

Tak tahu la nape pakai yang ni lekat dia kejap je kat fabric.
Takkan kena spray sampai habis baru tahan kot? K gurau.

3. Hanging Air Freshener
Aku tak ingat la dia brand apa. Cap ayam je kot.
Beli bau lemon citrus gitu nak selamat dari over pening,
Nak try konon power ke tak la air freshener murah ni kan

Verdict: Tak tahu la aku je atau benda ni yang
memang tahan untuk dua minggu je haha so sad

Last last aku dah malas nak pikir,
So lantak kau la nak ada bau ke takde bau ke dalam tu.
Nasib baik bau body kereta tu masih macam bau kedai.
Takdela aku berhuhuhu setiap kali naik budak Grey tu haha.

Aku serius malas nak pikir pasal pewangi kereta dah,
sampailah aku masuk kedai ni petang tadi.

Aku pasti semua perempuan suka kedai ni haha.

Dari dulu lagi aku suka gila bau kedai ni
Bau manis yang aku tak tahu nak describe camne
Aku pun tanya la budak sales kat situ, 
mana yang bau tahan lama untuk car perfume.

and they suggest me barisan fragrant oil yang mereka ada.

Lepas dah sakit hidong bau satu-satu,
akhirnya aku pun angkat la satu fragrance oil ni.

Teddy's Dream. Kau mimpi apa woi beruang?

Bau dia ni sebijik bau kedai lovely lace tu.
Manis, rasa cam nak hi-tea je dalam kedai tu haha
budak sales tu kata ni titik je kat bantal ke
bebola gantungan dalam kereta ke, dia tahan lama.

Dia kata la, bukan aku.
Aku baru nak try jauh mana tahan lama dia boleh pegi, 
Tiba tiba seseme pulok. Melepas hidong.

Harga dia RM18.00. 
Aku harap betul lah dia tahan lama k 
Kalau tak.... So sad...

So, apa pewangi kereta pilihan anda?

(^,^  )

4 mangkuk maggi:

Kiki said...

Macam menarik mokcikk. Sebab setiap bulan, semak pulekk nak beli perfume kereta. Kalau titik2 macam tu, memang jimat banyak juga.

Ms. Sugar Sugar said...

Silakan menitik2 beli lah bau strawberry nescaya bole mengundang semut hahahaha. Hai, kembali bermain blog lah kita ^^,

norafizah said...

Kat kluang xde kedai lovely lace la..... Ade sesape buat bisness online lovelylace x?

Ms. Sugar Sugar said...

Online takde rasanya. Mmg kena beli dekat kedai dia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...